Viral reklame

2. januar, 2008 af Martin Østergaard

Det var så det år, og nu er vi allerede igang med det næste. Kan starte med at sige godt nytår til alle, håber i klarede Jer igennem sidste aften i år 2007 uden alt for mange tømmermænd, sprængte fingre og tomme pengepunge.

Jeg faldte over en viral reklame for Pisang Ambon, ja det grønne alkohol stads man drak som sodavand i sin unge alder, med katastrofale mavepine til følge, som jeg vil dele med Jer. Undervejs i reklamen (det er en film trailer) bliver i bedt om navn og mobilnummer. Giv det blot væk, da det udelukket bliver brugt til at gøre reklamen “lidt interaktiv”. Reklamen er til dags dato, den mest gennemførte jeg har set og sikkert også i den kommende tid. Den indeholder et ny form for interaktivitet jeg endnu ikke har set i andre reklamer, og synes derfor også at denne fortjente en Post her på bloggen.

Reklamen kan ses på Rock The Palace, rigtig god fornøjelse 🙂

PS. hvis din telefon ringer i løbet af traileren, så tag den dog! 🙂

PPS. Set noget endnu mere gennemført end denne? Så smid en kommentar med hvorfor samt link.

Opdatering
Reklamen er desværre pillet af nu, så håber man nåede at se den, ellers kig nedenstående kommentar omkring indholdet.

Skrevet i Dit og Dat | Kommentar 8 kommentarer »

Kommentarer:
  1. Lars Bachmann

    Der skete noget vildt mærkeligt for mig idag. Det startede med at jeg odpaterede min RSS læser på telefonen, og pludselig poppede Bcool op med et nyt indlæg? 🙂

    Jeg har godt set reklamen, og den er noget nær perfekt lavet.
    Det eneste minus er at der ikke er så meget fokus på produktet, som for eksempel WillItBlend.com


  2. Martin Østergaard

    Det er det RSS (Really Simple Shit) der går helt rottenskrot tror jeg, det er en døgnflue siger jeg dig, ligesom Internet og økonomiske biler 🙂

    Vil give dig ret i at reklamen ikke fokuserer så meget som produktet som andre reklamer i denne genre, dog synes jeg ikke man kan være i tvivl om produktets afsender da man bliver introduceret for det flere gange. Desværre er reklamen nu taget ned (grundet overbelastning, eller for stor mobilregning ved jeg så ikke).

    En anden succes er jo OfficeMax’s elfYourself som må siges også er blevet en succes uden lige. Her er produktet kun i fokus via logoet nede i højre hjørne, hvilket jeg dog mener at Pisang Ambon har gjort lidt mere ud af det rent markedsføringsmæssigt.

    Men hvis din RSS reader går amok igen, så lad mig det lige vide – kunne jo ske der faktisk skete noget spændende 😉


  3. Simon Glue

    Nu hvor reklamen er pillet ned, kan I så ikke prøve at forklare hvad det gik ud på, for os som ikke noget at den? Det lyder jo ret spændende.


  4. Martin Østergaard

    Hej Simon, ja reklamen er desværre taget af nu (nok for stor telefonregning? 🙂 )

    Reklamen var for Pisang Ambon og i starten inden flashtraileren starter bliver du bedt om dit navn samt telefonnummer. Du følger en backstage manager som febrilsk render rundt efter aftenens hovedperson til denne koncert/fest.

    Denne person er dig, og han kigger også efter “dig” i dit backstage lokale (hvor dit navn står på døren, det som man sætter ind i starten af reklamen inden den starter). Han tager sin mobiltelefon og ringer til dig (det nummer du har indtastet)
    Herefter går han på scenen og går hen til mikrofonen hvor folk buuuhher ham. Man kan se han visker i telefonen og pludselig ringer din egen telefon. Når du tager den kan du høre hans stemme hvor han siger “say something, say something”. Det som du siger i din telefon bliver så optaget. Herefter sætter han mobilen hen til mikrofonen og det som blev optaget bliver gentaget ud for alle tilskuerne, og de går helt amok.

    Synd du ikke nåede at opleve den, håber man kan se en demo video et sted. Synes reklamen var overdrevent godt lavet. Det med ens navn forekommer i filmen er ikke noget “unik” som sådan og et alm. flashtrick, men optagelsen via din telefon og den måde det er skruet sammen, synes jeg gik op i en højere enhed. Det var en tand for blæret ift. hvad jeg ellers har set 🙂

    Håber det giver en lille ide om reklamen 😉


  5. Simon Glue

    Ja, det lyder ret cool. Hvad mon sådan en kampagne koster pr. bruger der ringes op?


  6. Martin Østergaard

    Den er svær at sige, eneste jeg ved er at det er udlandsopkald hovedparten af dem, så de er ikke helt billige. Selve samtalen varer ikke meget mere end 3-4 sekunder fra backstage manageren, men derefter kommer også yderligere 3-4 sekunder du har til at optage i. Vil skyde med at samtalen varer 10 sekunder, og til 5-10 kr. i minuttet som udlandstakst kan det da hurtigt blive en heftig telefonregning 🙂 Kan ske det var derfor de stoppede den igen hehe 😀


  7. Anders Jakobik Kolding

    Mon ikke der er en der kender et sted på nettet hvor man kan se den. Sidder da også og bliver lidt nysgerrig. 🙂


  8. Robert

    Man kan se den her: http://www.youtube.com/watch?v=aggyhcVkMeo


Kommentar

Nyeste indlæg

Seneste kommentarer


Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function split() in /var/www/bcool.dk/public_html/wp-content/plugins/recentCommentsWidget.php:138 Stack trace: #0 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-content/themes/bcool/sidebar.php(42): fp_get_recent_comments(5, 10, 10, 0) #1 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-includes/template.php(572): require_once('/var/www/bcool....') #2 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-includes/template.php(531): load_template('/var/www/bcool....', true) #3 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-includes/general-template.php(122): locate_template(Array, true) #4 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-content/themes/bcool/single.php(36): get_sidebar() #5 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-includes/template-loader.php(75): include('/var/www/bcool....') #6 /var/www/bcool.dk/public_html/wp-blog-header.php(19): require_once('/var/www/bcool....') #7 /var/www/bcool.dk/public_html/index.php(17): require('/var/www/bcool....') #8 {main} thrown in /var/www/bcool.dk/public_html/wp-content/plugins/recentCommentsWidget.php on line 138